Susy funderar vidare

Alla inlägg den 28 april 2012

Av Susy - 28 april 2012 15:05


Eller ja egentligen är det väl en vaktkatt som bor med mej.

Han vaktar mest mej, men säger även till (rusar och gömmer sig) om det kommer obehöriga (alla utom jag) i närheten.

Sen jag blev sjuk så har han vaktat mig mer ännu mer än nånsin och när jag tänker efter så vet jag att hans ökande vaktande började före jag märkte något själv, innan jag fick så ont.

Han tittade på mej på ett annat sätt, satt och studerade mej långa stunder.

Han puffade på mej, följde mej vart jag gick (ännu mer än vanligt).

Det här höll på tills i onsdags kväll. Hans satt återigen och tittade på mej och då sa jag åt honom:

-Jo, jag är sjuk, men jag tar mina mediciner och jag ska bli frisk igen, det tar bara lite tid.

Den natten var han ute större delen av och har inte vaktat mej lika hängivet sen dess.


Ändå har jag svårt att ta mej efter posten även nu. Igår orkade jag inte alls, men idag tog jag mej iväg...efter ett misslyckat försök (Hans rusade efter mej) lyckade jag en stund senare smyga ut. Jag vill inte ha honom med ut till postlådan eftersom den ligger vid vägen.

Det är jobbigt att hämta posten nu, jag orkar ju knappt nåt och vägen dit känns mycket lång just nu, men det går, fast långsamt.

Post och post, tidningen x 2 hade kommit...några sjukskrivningspapper har jag ännu inte sett till.

Vem vet, kanske jag missförstod och ska på jobb på måndag?

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards