Susy funderar vidare

Alla inlägg den 5 april 2012

Av Susy - 5 april 2012 15:29


Idag när jag körde hem från jobbet blev min bil ibackad.

Jag hann se att bilen började backa och jag försökte gasa och väja för att komma undan, men det gick inte, det var för nära och gick för fort så det bara small :(

Jag som längtade så hem på påsklov...suckade tungt, körde bilen åt sidan och gick ut för att se hur det riktigt gick.


Personen som körde på mej sa: -I'm sorry upprepade gånger, men annars kunde hon nog inte mycket mer på varken engelska eller svenska. Barnet hon hade med sig kunde lite mer.


Jag kollade på min bil, såg först ingenting (kan ha att göra med att min bil är gräsligt skitig). Sen tittade vi på hennes...den såg värre ut, mest för att ett lampglas hade rykt.

Tittade på min egen bil igen, såg något som såg ut som en repa som jag inte såg först...gnuggade på den och insåg att det bara är gummi från någon del på hennes bil som lämnat märke.

Försöker få dem att förstå att om de vill ha deras bil lagad på försäkringen så måste vi anmäla det här och tror det gick hem tillsist.

Hon som körde var helt förstörd och förskräckt över att måsta betala osv. Tårarna rann på henne.

Det var inte så lätt att förklarar när vi inte pratade samma språk.


Jag kunde ha krävt att bakskärmen på bilen skulle fixas på firma, men alltså, orka!

Jag tror det går bort bara jag gnuggar lite.

Jag fick henne till sist att förstå att jag inte tänkte kräva något, att det fick vara och hon blev så glad att hon kramade om mej...hårt och länge :)


Så ja, jag är snäll...frågan är om jag i det här fallet även var dum...ja ja, det är smällar man får ta :)


Glad Påsk!

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards