Susy funderar vidare

Alla inlägg under mars 2012

Av Susy - 1 mars 2012 17:54


Det har hänt att jag ibland under alla år som gått har tänkt på att det skulle vara skönt att jobba på ett ställe där jag inte behöver tänka så mycket och inte rusa omkring som en tok på det ena eller andra. Och jobba bara de timmar som står på schemat.

De gångerna har jag tänkt på att sitta i kassan på nån av de stora affärerna och "bara" läsa av koder med avläsaren och ta betalt liksom...och le förstås.


Idag när jag var och handlade (stort behov, har inte handlat ordentligt på 2 veckor igen nu) hörde jag en unge skrika som en galning genom hela affären.

Varenda en av mina nervtrådar var på helspänn när jag kom så långt som till kassan.

När jag stod där och störde mej på den gallskrikande ungen och plockade upp varorna på bandet så kom jag på att det ju aldrig skulle gå för mej att vara kassörska!

Jag var ju bara där under en timme, de sitter där i runt en 8 timmar per dag och hör säkert liknande gallskrik många gånger om dagen!

Vilket tålamod de måste ha...eller så måste de kunna bita ihop rejält!


Inte alls min typ av jobb alltså, jag höll på gick sönder hela jag idag!

En eloge till alla som jobbar i kassor som får stå ut med både det ena och det andra!

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards