Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Stadsskygg

Av Susy - 13 mars 2012 15:19


Idag åkte jag tidigare från jobbet för att sen jobba mej vidare i diverse affärer.

Jag behövde göra divers inköp till jobbet och framför allt till påskpysslet nästa vecka.

Första affären gick helt ok, kanske för att den ligger i Jomala, dvs på landet ;)

Det var sen det blev jobbigare...jag måste in till stan  

Det gick nog ok i den affären jag var in i och det var med glädje jag konstaterade att jag hittade det jag behövde till påskpysslet där, jag behövde inte gå till någon till affär!


Men nu var det ju som så att jag borde ha gjort några privatärenden i stan när jag ändå var där....men icke...jag kikade mot vårt stooooora centrum och tänkte: - En annan dag!

Sedan rusade jag hastigt till bilen och körde raka spåret hem till det trygga landet!

Är man stadskygg så är man  


 
 
Ingen bild

ammie

13 mars 2012 15:29

Jag förstår precis vad du menar! Jag rusar också i panik till bilen och tänker att jag tar det en annan gång.

Susy

13 mars 2012 15:56

Vi får ta och åka tillsammans nästa gång...så vi har någon att hålla i handen liksom ;)

 
Ingen bild

Bella

14 mars 2012 10:24

Jag sällar mig till skaran. Jag har ju gjort mitt val för tjugo år sedan. Flyttade från stan ut på landet. Men man är ju inte dö än, kanske går flyttlasset tillbaka.
Panik får jag inte av stan, men jag märker att man måste vara mera "på" än när jag går på grusvägen mellan Sålis och Bredbolstad.

Susy

15 mars 2012 20:07

Jag har också bott i stan en gång i tiden...och är född i Stockholm!
När jag jobbade i stan kände jag inte av det här alls, men nu när jag både bor och jobbar på landet så känns stan jättejobbig...och jag vill bara hem till landet!

 
Ingen bild

lilith

15 mars 2012 09:40

Har inte stora problem med stan egentligen...men känner väl igen det där med att "jag tar det en annan gång" bara för att fort komma därifrån. Vad ÄR det med vår lilla pyttestad?? Den borde inte ge sånt obehag ändå...:))

Susy

15 mars 2012 20:08

Om jag en gång lagar mej in till stan och gör ärenden så är det inte så farligt, det är liksom stegen in till centrum som är svåra att ta! Men varför har jag ingen aning om!

 
Ingen bild

ammie

18 mars 2012 21:49

Jag vet vad det är. Vi har blivit folkskygga!

Susy

19 mars 2012 15:55

Ja, jag träffar ju mest småfolk jag...och de är inte lika farliga ;D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards