Susy funderar vidare

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Susy - 7 februari 2012 09:40


Jag tycker den här vintern kan laga sej härifrån nu!

Jag har ledsnat! Totalt!

Om den kunde hålla sig till normala värden så kunde jag stå ut med den någon månad, men den måste ju alltid vara så himla extrem :(

Först en kyla som bet i allt och lyckades frysa varmvattenledningen som går till mitt kök, den brukar inte frysa förrän det är -20, men i år gällde inte det...synd att inte jag visste att det var ändrade ordningar i år :(

Då skulle jag satt även kökskranen att droppa.

Det är svårt att få den att tina upp eftersom den går under mitt golv, bara att vänta in töväder liksom :(

Nåja, pga idogt droppande kran i badrummet så har jag i alla fall varmvatten där ännu *peppar, peppar*.

Det kunde liksom vara värre.


Och så var det det här med snön.

Det var precis lagom med snö, ungarna kunde skida och åka pulka och då måste det vräka ner mer snö!

Jag skuffade snö i kylan i söndags, garageinfarten och en gång till huset.

Och vad gjorde vintern då?

Jo, den satte igång och blåsa!

När jag skulle på jobb igår morse så kollade jag ut så såg det ut som det inte drivit så mycket....men när jag sen kom ut så upptäckte jag att det bara var det jag såg vid huset, resten av gången syndes inte!!!

Jag fick plumsa mej genom snön för att komma till uppfarten.

Tack å lov hade det inte drivit speciellt mycket snö på uppfarten så det gick bra att komma ut med bilen.

När jag kom hem igår (med två matkassar med mig) syndes det inte ens att jag plumsat genom snön på morgonen och på ett ställe hade det drivit ihop en sån driva att det gick till knäna på mej!


Nu på morgonen skuffade jag mej fram till uppfarten. Det var hårt och packat.

Fy tusan va tungt det var!!!

Och va högt det var på vissa ställen!

Och till på det började det snöa när jag var klar :(

Dumma vinter!

Vik hädan!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards