Susy funderar vidare

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Susy - 2 februari 2012 15:23


I morse när jag skulle ta mej mot garaget så fick jag syn på en fågel som sstt på marken där jag har fågelmaten. Den liknade på en koltrast, men hade svart näbb...är det också en koltrast eller vad är det för fågel?

Där satt den alltså och jag trodde den var skadad eftersom den inte flög iväg fast jag stod precis bredvid den. 

Eftersom jag är som jag är så jag frågade om den var det. Den svarade inte...så jag frågade igen.

Då högg den tag i ett solrosfrö och tittade på mej som den ville att jag skulle sluta störa den, så jag gjorde så :)


På väg ner för Svinryggen får jag syn på en bil som står på andra sidan vägen med en man utanför den, undrade vad den gjorde där, men tittade tack å lov tillbaks till min egen körbana för där låg ett rådjur. Det levde ännu och mannen skulle antagligen förkorta dess lidande, så jag kryssade mej mellan mannen, bilen och rådjuret.

Ville vara långt borta när han gjorde det.


Mellan Kyrkby högstadie och Vikingaåsen finns det en rondell för att underlätta för trafiken. Jag körde in i den idag och bit före mej stannade en bil och släppte av någon och sen körde bilen rakt ut i rondellen igen...mitt framför mej!!! Människan kan ju inte ha tittat alls  

Bilen kör vidare framför mej och ställer sig tvärs över vår parkering vid biblioteket och släpper av fler ungar. För min del var det bara att vänta tills personen lyckats ta sig därifrån...och ge henne det onda ögat


Åkte hem tidigare från jobb idag, för jag hade date....med sotaren.

Han sotade skorstenar i två hus åt mej och berättade att en katt varit upp på ena husets tak.

Ööööh....har den klättrat på brandstegen upp då eller??

Och framför allt, vad hade den där och göra??

Och var det Hans???

Han har inte dykt upp ännu sen besöket kom, han gillar ju inte folk och speciellt inte karlar, så jag har inte kunnat fråga.

Nåja, nu är rören rensade för ett år igen och brasan sprakar i kakelugnen...behövs mycket extra värme just nu!

Brrr...kallt!

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards