Susy funderar vidare

Alla inlägg den 1 februari 2012

Av Susy - 1 februari 2012 16:31


Idag hade jag Bibbaklubb och det är inte så ovanligt, det händer två gånger i veckan just nu.

Jag har två olika grupper på olika platser och på olika tider, men barn är det i båda grupperna och vi håller på med drama och teater.


Favoriten för dem är när jag sätter ihop en scen åt dem, fast de kallar det att de gör teater :)

Scenen gör jag enkel, sätter in lagom mängd roller och sen får de skapa.

De får använda sin fantasi och uppfinningsrikedom.

Ibland tycker de jag skriver tråkiga scener, men då brukar jag säga åt dem att de kan ju göra dem roligare själva.


Idag delade vi upp gruppen i två grupper, de övade och lät fantasin flöda.

Sen spelade de upp scenerna för mej och den andra gruppen.

De är alltid duktiga, men idag var de extra bra. Vi skrattade gott och de spelade prima i båda grupperna :)


Åh, det är vid sådana här tillfällen jag verkligen älskar mitt jobb :)

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards