Susy funderar vidare

Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Susy - 25 januari 2012 07:43


Igår, den 24 januari, firade jag 1 år som vikarierande kultursekreterare på Jomala kommun.

Jag har fått förlängt flera gånger och verkar nu ha jobb till 31 december 2012, men sen är det osäkert igen.

Nåja, jag jobbar på jag...har att göra liksom.


Omväxlande har det varit, det har hänt mycket och jag har lärt mig mycket.

Förhoppningsvis har jag lärt andra något också...åtminstone några barn och ungdomar :)

Det har hänt oförhappande saker lite nu och då så jag har fått planera om, men det har funkat :)


Trivs bra med att ha mitt rum i Jomala bibliotek.

De som jobbar där är trevliga och hjälpsamma. Jag känner mej som en i gänget och det känns bra :)

Det passerar förbi många barn per dag eftersom de har bibbatimmar hos oss, det tillför liv och rörelse.

Lugnet finns där emellan, chansen att skriva texter i lugn och ro, det finns tid för allt (oftast i alla fall).


Sen har vi lyxen med skolmaten då. Det har jag skrivit om förut, men gör det igen:

Himla skönt att ha god och nyttig mat runt hörnet, bara att hämta och sen dras det bort från lönen...vardagslyx. Synd att de inte lagar mat under loven också ;)


Ett år har gått förbi snabbt och jag känner mej hemtam där jag är.

Jag trivs!

Det känns bra!

Jag vill stanna!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards