Susy funderar vidare

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Susy - 17 januari 2012 07:22


Ja eller i alla fall många förhandsval.

Va otydlig jag är....jag kan ju förstås inte rösta flera gånger själv i förhandsvalet, men jag hjälper andra göra det...de får också bara rösta en gång var...i den här första omgången i alla fall.

Jag har hållit på med förhandsvalet alla dagar det varit utom en, börjar bli rätt mätt på val nu.

Idag till, sen är det slut och ärligen så hoppas jag att nån av kandidaterna (förutom en som man INTE ska rösta på) får så mycket röster att vi slipper en val omgång till.


Jag har inte röstat.

Nä, det är inte en skyldighet utan en rättighet!

Man tappar lusten på att rösta när man hör allt skitprat om kandidaterna (förutom på den man INTE ska rösta på, den FÅR man prata skit om) och även dessa förtäckta hot om vad som händer om man inte röstar på den eller den kandidaten.

Tror de att folk skräms till valurnorna???


Ändå tror jag faktiskt att jag ska rösta, grävde fram valsedeln igår kväll (ups, den låg bland det osorterade som ska till pappersinsamlingen/eldtände) och tar med den på jobb idag.

Det är ju ändå personval den här gången :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards