Susy funderar vidare

Alla inlägg den 1 januari 2012

Av Susy - 1 januari 2012 08:44


Jag vet inte om jag ska skriva någon årskrönika, tycker själv att de är rätt trista att läsa.

Åtminstone de som kommer i tidningarna *gäsp*, tycker att det har ju "varri och farri" det.

Kommer faktiskt inte på vad jag ska skriva heller, året har knallat på eller ja, det har nog småsprungit rätt ofta också.

Ett nytt jobb har jag börjat, ett vikariat som förlängts flera gånger och som jag har förstått det så får jag fortsätta det här året också :)

Det har varit mycket att sätta sig in i, men samtidigt mycket som känts hemvant från tidigare jobbs erfarenheter. Det har dykt upp oväntade saker att sätta sig in i, utmaningar och en hel del skoj :)


Men annars vet jag inte inte om jag gjort så mycket på det privata planet eller jo, det där man måste göra, men inget riktigt utom det. Blir bara mer och mer hemmaråtta, trivs bäst hemma med min katt. I lugn och ro, med fb uppkopplat så jag har kontakt med omvärlden ändå liksom :)


Nu blev det nästan en årskrönika i alla fall, men den var så kort så jag hoppas ni inte hann somna...eller gjorde ni det?


Jag firade inte nyårsafton i någon större bemärkelse, tände en marschall på gården och gick ut och såg på raketerna vid 12-slaget.

De verkar nästan tävla om mest, flest och bäst raketer i grannbyn så det är ett rejält skådespel.

Hans sprang ut när det small några gånger under kvällen, men jag gjorde mitt bästa för att lugna honom och säga att det bara var raketer och smällare och att de inte är på vår gård. Han hölls mer inne i år än tidigare år och det har skjutits mindre än vanligt före 12-slaget i år, tack för det!

Men när de körde igång på allvar just före 12-slaget rusade han ut i panik och jag fick locka en bra stund efter det slutat smälla innan han kom in.


Idag har jag vaknat upp till ett nytt fräscht år, en tom sida att fylla, men jag gör väl som jag brukar:

Tar dagen som den kommer :)


Gott Nytt År på er!   

  

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards