Susy funderar vidare

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Susy - 25 december 2011 11:55


Jag firar aldrig jul speciellt stort numera, men jag älskar ändå julen.


Dagen före julaftonen gör jag julskinkan så den kan avnjutas på jullimpa med senap till frukost på julaftonsmorgonen...mmmm...

Julaftonen började tidigt i år, vaknade lite väl tidigt, men hann ta mej nån lur till under dagen.

Såg på slutet på julkalendern, den slutade bra som de ska göra och jag kommer att sakna den, himla bra i år alltså!


Mitt på dagen, före fuskjulkyrkan (fast de brukar kalla det julbön tror jag  ) var jag till kyrkogården och tände ljus på mina käras gravar. När jag kom hem igen så tände jag även ljus på Misus grav.

Inväntade Kalle Anka, det är ett måste för mej på julaftonen. Samtidigt tände jag även på några gamla tomtar:


 


Efter Kalle Anka så var det dags att gå över till en av mina goda grannfamiljer som bjudit in mej att fira jul med dem. Jag blev hjärtligt välkomnad...främst av familjens två hundar, det blev hårda pussar med näskrock ;)

En till hund var med, men hon krävde inte lika mycket uppmärksamhet som de andra två, men hon är söt hon också :)

God julmiddag fick jag, trevligt sällskap hade jag, tomten träffade jag och inte gjorde det något att jag gick hemåt så jag hann hem till Karl-Bertil Jonson heller.

Jag öppnade mina klappar tillsammans K-BJ och Hans var glad att jag var hemma igen.


Nattade mej själv rätt tidigt, men kunde ändå inte förstå varför jag skulle stiga upp när klockradion satt igång tidigt i morse.

Det vankades julotta, som vanligt på juldagen för mej. Jag hämtade upp en av mina andra goda grannar, med bihang. Vi brukar ha date på juldagsmorgonen hon och jag :)

Där satt jag i år igen, mysande med mestadels bara levande ljus, saligt sjungande julpsalmer och kände mej nöjd med julen hitintills.


Jag har rört ihop en köttbullssmet och ska just gå och steka dem.

Ingen mening att göra det tidigare eftersom jag åt borta igår, men idag vankas det julmat á la Susy.

Inte så avancerad, men köttbullar, potatislåda, rödbetssallad och julmust blir det. Fullt tillräcklilgt för mej :)

Nu blev jag ju hungrig...hastar till stekpannan!


Trevlig fortsättning gott folk!

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards