Susy funderar vidare

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Susy - 26 november 2011 16:59


Idag är det Lilla Jul, det har väl knappast nån på Åland missat i alla fall  

Min plan var att åka ut på Lilla Julmarknaden på Jan Karlsgården idag, vill inte missa den, hör till och då inleds liksom julen!

Men så var det ju det där att jag är ensam...och i år orkade jag inte tigga runt och höra om nån skulle vilja följa med mej. Det är en av de få gångerna jag saknar att jag inte har karl eller barn...alltid någon att åka med liksom.

Det är ingen fara att vara ensam när man en gång är på plats, det är att ta sig iväg som är största problemet.


Nåja, jag var på väg...skulle bara...när Anpe plötsligt uppenbarade sig och erbjöd att jag kunde vika in via dem och få sällskap till marknaden. De räddade mej ur min ensamhet igen

Vilka snällisar de är. Trevligt sällskap fick jag och på marknad kom jag.

Enriskrans köpte jag nästan direkt och nu hänger den på dörren. Jag handlade mer än jag brukar göra, vet inte varför riktigt, men hittade ovanligt mycket jag "behövde".

Vi avslutade med Bolstaholmburgare, mmmm....


På hemvägen kände jag att jag doftade rök, precis som man ska göra när man kommer från Lilla Julmarknaden.

I år hade de av förekommen anledning inte tänt stockar som de brukar, men de eldades i tunnor istället.


När jag kom hem tog jag fram jullampor av olika slag och nu lyser det ute (eventuellt kommer en till slinga upp imorgon) och i alla fönster.

I år blev det helt blått, det blir det oftast för mej, men i år fick messaren som klagade på blåa ljusslingor i messaspalten mej att fundera på att gräva fram varenda blå ljusslinga jag har och tapetsera gården med dem  Jag älskar blått och tycker blåa ljusslingor är fina...och förresten väljer man själv vilken färg julen har hos en själv!

Nu är det jul här då...synd att ingen städat före...sen kanske...ska bara....

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards