Susy funderar vidare

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Susy - 10 november 2011 08:28


Den här veckan började som vanligt i måndags. Lite segt var det ju pga en välfylld helg, men det kändes helt okej. Lite mer huttrig än vanligt var jag, men tänkte inte så mycket på det.

Plötsligt och jag menar verkligen plötsligt så började min vänstra arm vrålvärka, det gjorde verkligen olidligt ont :(

Sen fick jag lika plötsligt jätteont i halsen :(

Jag hade en barngrupp jag måste på, så jag tog piller (händer endast i absolut nödläge) och värken dämpades något, men långt ifrån helt.

Hem efter gruppen och dimpa nästan direkt i säng, men inte hjälpte det med vila. Värken i armen återvände när pillret släppte, det halsonda bestod och till på det fick jag öronvärk också :(

Natten mellan måndag och tisdag blev det inte mycket sömn och jag tog mer piller, men det hjälpte föga, armen värkte som besatt.

Insåg tidigt på morgonen att det inte skulle bli nån arbetsdag för mej på tisdagen. Jag la mej i sängen igen och hade lyckats somna när telefonen ringde, det var en man ville ha tag på min mamma (ja, han sa hennes namn då).

- Det kan nog bli svårt det, sa jag, hon dog för över 10 år sen.

Kanske lite tufft svar, men halv 9 på morgonen när man inte mår bra och är yrvaken så kan man kläcka ur sig lite vad som helst.

Han mummlade bara något om nån rensning i register och vad det nu var...verkar vara ett tag sen de tog i det sist liksom.

Skulle ha fått komma på laserterapi på eftermiddagen i tisdags, men det gick inte. Jag kunde inte vara upprätt längre än ca 10 minuter igången, sen måste jag vila raklång och oftast somnade jag då också. Kunde blivit en väldigt lång resa in till stan det ;)


Dagen gick i värkens tecken och framåt kvällen flyttade sig värken till vänster nyckelben. I vanliga fall vet jag inte om att jag har nyckelben, men den natten var jag mycket varse om det ena. Sov ca en timme igången hela natten (drömde att jag var på turné med Ozzy varje gång jag somnade om och även det var tungt).

Jag har även hosta, snuva, ont i halsen och öronen. Inte så kraftigt, men tillräckligt för att trötta ut en.

Jag har antagligen feber också, men det kan jag inte testa eftersom min febertermometer la av tisdags när jag skulle kolla.


Idag, torsdag, vaknade jag för tidigt, men i alla fall hade jag sovit ca 4 timmar i sträck i alla fall.

Jag känner mej mindre ynklig idag, jag har ont i kroppen, men mest vid rörelse, inte så mycket direkt värk alltså. Jag hostar, nyser och snörvlar, men inte så himla farligt.

Men nu fick jag just reda på att jag får komma på laser idag, nu ska jag släpa mej in på den, för imorgon måste jag på jobb...för annars måste jag till en sån där elak...

Och jag har en hel del jag måste få gjort på jobbet också!

Håll alla tummar   för att lasern gör underverk för mej idag så är ni snälla :)


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards