Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Dålig på att uppdatera

Av Susy - 4 november 2011 08:59


Det har vart så mycket både på jobbet och privat i flera veckor nu att jag inte riktigt kommit mej för att blogga med ordning.

Borde ju då ha ännu mer än vanligt att berätta, men en hel del kan jag inte ens skriva om!


Jag har gjort en massa udda saker på jobbet, sånt som inte händer alla dagar och på samma gång har det jag vanligen gör också behövts åtgärdats. Det har liksom varit fullt upp nästan hela tiden.


Nu vet jag inte om jag vågar skriva att jag fortfarande har den där halvförkylningen (Bella, glöm det du läser) i kroppen. Dvs. jag har diverse förkylningssymptom som ändrar sig dag för dag eller till och med under en dag.

Jag kan börja en  dag med ont i halsen och sluta den med öronvärk. Oftast är det knappt märkbart utåt, men det gör mej så himla trött och det är en lögn att få upp konditionen.

Värk i leder och muskler har jag också ännu och för omväxlingens skull så byter även  det plats nästan dagligen.

Emellanåt halvdäckar jag, då måste jag ta det lugnt, helst lägga mej ner en stund så att "anfallet" kan gå över.


Allt detta gör att det blir mycket lite gjort här hemma så det var med glädje jag plötsligt hörde en gräsklippare igår kväll. Den tidigare gräsklipparhjälpen (ej gratis dock) hörde min bön och tog sig tid att klippa den ena gräsmattan i alla fall. Fast på större delen av gräsmattan var det väl mest att hacka sönder löv och krusa mossa som gällde ;)

Hoppas han får tid med den andra gräsmattan också för annars lär den nog vara oklippt när snön kommer.


Jag ber en bön för bättre mående och med det en chans att få upp konditionen till normal flås i alla fall. Tycker det börjar bli dags att komma igång igen nu liksom. Snart ska jag väl skotta snö igen....suck....

 
 
Ingen bild

Malle

4 november 2011 12:01

Borelia?

Susy

4 november 2011 20:20

Bara lite ;)

 
Ingen bild

Bella

4 november 2011 16:12

Hur jag än försöker minnas vad du just skrivit om, så är det helt omöjligt... Lite kul skulle det ju vara att veta VAD du har pysslat med nu när det har hänt så mycket... en skoutställning tex. va? den skulle jag vilja se faktiskt.

Susy

4 november 2011 20:22

Ja, skoutställningen var en av grejerna, kom och se den du, biblioteket är öppet måndag-torsdag, kl. 14.00-20.00
Men sen har jag några barngrupper, en sagostund, lite möten och festplanering för att nämna en del.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards