Susy funderar vidare

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Susy - 6 oktober 2011 17:27


Ingen har väl kunnat missa att det just nu är valtider, det går ju liksom inte att undkomma om man inte låser in sig i en potatiskällare då!

Valreklamen rasar in i postlådan och hos mej hamnar den raka spåret i pappersinsamlingen, utan att stanna vid Läs!


På FB dyker det plötsligt upp nya vänner som söker kontakt, även sådana som man aldrig pratat med försöker söka ens kontakt helt plötsligt.

Sådana som sällan skriver nånting på FB bombaderar det nu...länkar till diverse bloggar och vallåtar och vad det nu är dyker upp.


Tidningarna är smäckfyllda med insändare och påhopp, går fort att läsa tidningarna nu när jag hoppar över flera sidor ;)


Fast värst av allt är det när de flesta kandidaterna argsint förkunnar att det är ens PLIKT att rösta. Känns som de försöker skrämma en till valurnan!!!

De försöker skuldbelägga de som inte vill rösta!

Det gör mej ännu mindre motiverad att rösta faktiskt!

Ingen ska komma och säga åt mej att nåt som är en RÄTTIGHET är min plikt!

Det är min rättighet att kunna rösta, men det är även min rättighet att kunna låta bli!!!

Och ja ja, jag ska inte gnälla sen...brukar inte göra det faktiskt.


Ifall det nu intresserar nån så ska nu berätta varför jag inte röstar:

Det finns flera personer jag gärna skulle se både i lagtinget och inom kommunen, men de finns på listor (olika partier) med typer som jag inte vill att ska få minsta lilla procent av min röst.

Det är personer som jag inte tycker är värdiga en plats där, sådana som redan vart på tok för länge inom politiken, sådana som svänger kappan mycket snabbt efter vinden och sådana som bara är otrevliga och/eller elaka människor helt enkelt.


Men om ni absolut vill att jag ska rösta nästa gång, se då till att det blir personval till nästa val!

Då tusan ska jag rösta...om jag kan välja mellan de goda :)

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards