Susy funderar vidare

Alla inlägg den 8 september 2011

Av Susy - 8 september 2011 20:57


Idag tog jag mej igen till röjhuset (på arbetstid) fast jag trodde jag var där för sista gången i måndags.

Eller ja, jag tror i alla fall att jag röjt klart där nu.

Idag hämtade jag bara gamla kläder som vi sparar för dess kulturella värde.

Meningen var att jag skulle låna en skåpbil och hämta dem med, men tanken att backa och greja i trånga infarter osv med en lånad bil kändes inte bra.

Min bil är inte så himla stor, men med tanke på att jag packat för Skapandeläger flera gånger i den så tänkte jag att nog tusan ska jag få rum med ett gäng lådor med kläder och jo, det gick...lite trångt att stänga luckor och dörrar, men huvudsaken var att de gick fast.


Körde sen vidare med kläderna för vidare förvaring i väntan på tvätt och upputsning. När jag lyfte ur första lådan ur bilen för att bära den en bit så lyckades jag smälla till en sån där duschspruta som man har på vattenslang med själva lådan.

Plask och skvätt, vattnet som låg kvar i slagen sprutade tvärs över mitt ansikte och hals.

Funderade på om jag skulle kunna åberopa  arbetsskada pga svidande ögon, men fick reda på att jag då måste besöka en sån där elak så det fick bero   

Men dagens kalldusch var i alla fall ett faktum 

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards