Susy funderar vidare

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Susy - 4 september 2011 07:25


Igår skulle jag egentligen ha åkt med Anpe på bio. Vi skulle ha sett Harry Potter och gråtit så det skvalat i slutet trodde vi.

Jag bangade ur eftersom det var en så himla fin dag. Bion började nämligen redan 17.30 och det kändes lite tidigt.


Jag ville få nåt gjort ute och det fick jag  

Jag målade ena gaveln på mitt hus....eller nästan hela. Jag nådde inte riktigt enda upp (det är inte lätt att vara kort i kackfallet) trots att jag använde förlängare på penselskaftet och använde min minst svajade stege.

Jag har fler stegar (arvegods), en riktigt lång som pappa satt ihop...den svajar fram och tillbaks eller upp och ner hur man nu tar det...hu...en rätt lång i lättmetall, den svajar i sidled...hu...en kortare i lättmetall som går att sätta ihop med den långa som är stadig ensam. Det var den sistnämnda jag använde...ibland i kombination med den längre av samma sort...vilket gjorde att det svajade lite...huu...


Hans låg under hammocken och ledde arbetet, emellanåt jamade han till och tittade konstigt på mej.

Han tyckte mat- och kelpauserna kom alltför sällan tror jag   


Men målat blev det och glad är jag för det...har tänkt göra det länge!

Nu är det bara resten kvar (3 väggar till)!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards