Susy funderar vidare

Alla inlägg under augusti 2011

Av Susy - 23 augusti 2011 14:53


Alltså, jag minns inte  

Enligt mej så är en kyss med tunga, annars är det en puss.

Skulle det gälla en puss så vet jag, det kan inte varit nån annan än "Puss-Olle" på dagis! Han jagade mej och Karin som en tok runt dagiset för att få pussa oss. Han fick ju inte pussa oss, men det gjorde han ändå.


Kyssar blev det inte snack om förrän jag flyttat till Åland.

Vi var ett stort gäng ungar i varierande åldrar och under flera års tid fanns det diverse kojor överallt som vi höll till i.

Den som var populärast var den som vi kallade Kyrkan, där försegick både ett och annat och bland annat lektes det "Ryska posten" och "Sanning och konsekvens" i tid och otid.

Nån av dessa gånger fick jag nog min första kyss...jag hoppas innerligt att det var av min stora barndomskärlek (från åk 1-5 var det bara han som fanns).

Jag väljer att låtsas att min första kyss var från honom i alla fall  


Av Susy - 22 augusti 2011 16:43


Nu vet jag inte igen vad som riktigt menas, mina drömmar på nätterna eller det jag drömmer om i livet??

Minns ingen dröm från i natt så det få blir mina drömmar i livet.


Egentligen har jag bara en...drömmen om att hitta en perfekt strandtomt, med långt till grannar och en fin egen, insyns skyddad strand.

Det perfekta, helt lagoma huset kan stå på tomten (gärna en bergklack, inget gräs tack) också eller så får jag lov att bygga det...för i mina drömmar har jag vunnit massor på lotto och har råd med precis det jag vill!

Av Susy - 21 augusti 2011 10:31


Nu får det bli veckan som gick då, vet inte hur man ska tolka rubriken så jag tolkar den som jag vill.


Måndag

Första dagen på jobb efter två veckors tjänstledigt. Det var riktigt roligt att vara tillbaks på jobb. Jag plockade ner en utställning och plockade sen på en ny.

Tisdag

Vi fick äta skolmat för första gången på terminen, inte för att skolan hade börjat, men för att det var så många lärare på jobb...och det var så gott :) Jag var ut till Böjsars för första gången på länge, släppte ut en soffa och plockade ihop lite.

Onsdag

Vi fick skolmat idag också...med efterrätt...ibland har man det bättre än ibland.

Avslutade dagen med att lämna tillbaks fotona vi har haft utställda under sommaren.

Torsdag

Vi fick strömavbrott på eftermiddagen på jobbet, sen funkade inget som det skulle i datorvärlden. Jag var ändå på väg in till museet med en flaskpost vi hittat hos Böjsars så jag åkte och lämnade den lite tidigare istället.

Jag var även till laserkvinnan för uppmjukning och gjorde en mycket förvirrad och trött handling på Varuboden.

Fredag

Vi åkte iväg mot Saltvik för en personalutfärdsdag

Vi började med kyrkan, fortsatte till Idas stuga, sen till biblioteket vid Rangsby skola. Vi åkte sen till Ödkarby skola där vi fick skollunch och sen såg på skolbiblioteket. Vi fortsatte till bomärkesmuseét.

Efter detta åkte vi till Kasberget som vi skulle bestiga. Problemet var bara att jag hade en ond fot som bråkade. Janå, jag försökte och lyckades väl komma upp för 2/3 av det innan jag fick se mej besegrad....jag skulle ju ner också!!

Mina arbetskamrater gick upp till toppen, men var sen så snälla att de kom tillbaks neråt för att fika med mej :) Efter en mödosam nerstigning (pga fotskrället) så åkte vi till Hamnsundet, skönt med lite sjöluft.

En mycket trevlig och skön dag, förutom för foten som dunkade, kallnade och brändes om vartannat.

Lördag

Regnig dag och jag fick inte mycket gjort, blev en väldigt lugn dag.

Söndag

Idag alltså! Har ännu inte hunnit så mycket, men måste röja ur bilen i alla fall...ska bara först ;)

Och sen får vi se!


Av Susy - 20 augusti 2011 18:18


Förra gången jag gjorde en sån här lista så kom den här frågan också...och också på en ledig dag...inte riktigt outfit-dagar alltså!


Dagens dress: Ett par halvlånga, tunna, svarta byxor i nåt mjukt material och en t-shirt med avklippna ärmar...svart med texten "Inne med gummirock". Denna t-shirt är inköpt på Hultsfred för väldans många år sen...måste vara en himla bra kvalité eller bara ett tecken på hur många "hemma" t-shirts jag har helt enkelt.


Och nej Anpe, det kommer ingen bild den här gången heller!


Av Susy - 19 augusti 2011 18:12


Jag hör till kyrkan, jag är döpt, jag är konfirmerad och jag tror.

Jag går inte i kyrkan ofta, men i julottan vill jag gå.

Det känns inte som jul annars, har gått nästan alla år sen vi flyttade till Åland. Ofta med pappa och ganska många år har jag varit med i kören och varit där och övat från kl. 6 på morgonen för att få igång rösten till själva julottan.

Annars blir det kyrka vid dop, bröllop och begravningar.


Men jag tror, jag tror det finns en gud som vakar över oss. Som suckar över hur vi förstör vår jord och att vi gör varandra illa på många olika sätt.


Jag tror på himlen, vet inte hur det funkar, men jag vet att mina nära och kära på både två och fyra ben väntar på mej där uppe.

Skulle jag inte få träffa dem när jag dör så kommer jag bli sur, riktigt sur!


Av Susy - 18 augusti 2011 17:47


Ett ögonblick - Ett liv


Minneskontoret har stängt ner, kommer inte på ett enda ögonblick som vart speciellt just nu.

Nog flera längre händelser, men inte nåt så kort som ett ögonblick.

Skulle väl vara ett från i dag då....när jag trött och slut lallade in på Varuboden.

Jag måste ha tex frukt och grönsaker, det fanns inga mycket kvar här hemma, men jag var trött och yrade verkligen runt...fick gå tillbaks flera gånger.


Och sen kom ögonblicket då: Jag kom på att jag hade en handlingslapp....i handen....då hade jag gått genom halva affärn redan...

Av Susy - 17 augusti 2011 14:52


Min bästa vän vet i princip allt om mej...och ändå vill hon vara vän med mej?!?

Hon är en konstig människa, precis som jag :)

Hon är inte som folk, även där är vi lika.

Hon avbryter mig ständigt, men det gör inte så mycket för jag är van.

Vi har känt varandra sen vi som 16-åringar träffades på folkis.

Vi tyckte inte om varandra från början...det gick över tack å lov :)

Vi har i princip bott ihop en gång i tiden.

Vi har varit på 6 Hultfredsfestivaler tillsammans :)

Vi har hört U2 och Rolling Stones ett gäng gånger tillsammans + några till artister.

Vi har åkt på roadtrips till Göteborg flera gånger :)

Hon närde min älskade katt i sitt hem innan han flyttade till mej.

Hon är mamma till tre pojkar som jag tycker rysligt mycket om.

Hon förstår när ingen annan gör det.

Hon hör på min klagan när jag behöver det.

Vem är då denna underbara människa som jag delat så mycket glädje med, men även en del sorg?

Jo Ammie förstås!

Tack för att du finns i mitt liv!


Av Susy - 16 augusti 2011 19:23


Min arbetsdag började lite senare idag igen pga jobb lite senare utåt dagen.

Jag pysslade på med diverse på jobbet, det skulle fixas till den nya utställningen (trasmattor med mönster, kom och titta!), skrivas om vad jag gjort i jobbväg i sommar och en massa annat.


Glädjande nog fick vi äta skolmat idag :)

Inte för att skolan börjar förrän på torsdag, men det är en hel del lärare som behöver födas...och då fick vi också äta skolmat igen. Det tackar man för...nyttig mat till bra pris och framför allt så slipper man laga och släpa mat med sig till jobbet :)

Idag fick vi fisk, nypotatis, sallad och smörkokta morötter...så gott :)


Slutade jobbdagen med att släppa ut en soffa från Böjsars...eller ja, det kom några och hämtade den alltså.

Kändes igen lite märkligt att vara där en kort stund...utan en massa man behöver röja och så.

Hittade en låda med olika papper utanför, en som gått på auktionen, men som nån tydligen inte ville ha och lämnade där :( De kunde ju gett tillbaks den istället då...nu var flera fina gamla diplom förstörda av regn och fukt :(

Nån annan skulle säkert gladeligen lägga dem till sina samlingar!


Hemma väntade Hans på mej...eller om det var på mat han väntade mest ;)

Jag är trött idag, känns som nåt trycker på mitt huvud, kan vara vädret, men glad är jag ändå...men det blir nog en tidig nattning ikväll   

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards