Susy funderar vidare

Alla inlägg den 13 juli 2011

Av Susy - 13 juli 2011 18:25



Jag tycker bara det hinner bli måndag så är det fredag igen, kan ju bero på att det är full fart hela tiden. Jag viker in på kontoret nån timme på förmiddagarna, gör det som måste göras och sen åker jag iväg till röjhuset och blir där till ca kl. 18.

Inget undantag idag heller, åkte dit vid 12-tiden idag.

Mitt röjsällskap (himla duktig är hon, så nöjd att jobba med henne) hade vart där sen morgonen, vi hann röja ihop några timmar, sen blev jag ensam.


Numera röjer vi inte så himla mycket, det är mest bärande, putsning, städning, flyttande just nu...och det evinnerliga sorterandet som jag hela tiden åker på...ja ja, jag har gjort det mest så det är ju enklast att jag fortsätter...och det är intressant.


Denna vecka måste vi bli klara, på lördag är det auktion och då ska allt vara klart.

Hade liiiite hopp om att kunna vara ledig på fredag, men näe, det kommer aldrig att gå, men det blir nog bara röj den dagen i alla fall.

Sen en låååång dag på lördag, det är inte bara en eller två varor som ska auktioneras ut!

Och för säkerhets skull så jobbar jag på Kanalkalaset på söndag också...tror bestämt jag ska vara ledig på måndag....har nog gjort mej förtjänt av det då :)


Förresten så ska jag inte lämnas ensam i röjhuset, jag lyckades hitta mer grejer att ta vara på (missad vrå), kasta en sopsäck utanför kastflaket, låsa ut mej (men god kvinna reder sig själv och kom in igen efter en del kämpande) och mitt i denna röra så bröt jag en nagel också!

Nåja, imorgon är en annan dag...få se vad jag lyckas med då ;)

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards