Susy funderar vidare

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Susy - 6 juli 2011 19:09


Idag har varit som de flesta andra dagar som jag jobbar numera.

Först några timmar på kontoret, med det som hör till.

Lite lunch på det och sen iväg till röj-huset.


Funderar lite på om jag mår riktigt bra för jag blev riktigt glad och uppåt när jag kunde åka iväg...borde jag inte tycka att det är rätt jobbigt liksom??

Men nix, glad och nöjd åkte jag iväg och städade och packade lite i lådor, dammsög lite och sen gick jag upp och började sortera papper och tidningar...igen..jag har fastnat i pappersfacket liksom  


Nåja, det är så att jag gjort det från början så mina röjarkompanjoner lyfter lådor och kassar med diverse papper i åt mej så jag sällan hinner från min "sorteringsplats". Jag hittar fortfarande massor med kulturhistoria!


Veckotidningar hittar vi i massor, från 40-talet och framåt!

Framsidorna på de äldsta tidningarna är så vackra att man kunde rama in dem, men vi tänker sälja dem buntvis på auktionen istället  


Mitt i mitt sorterande och fixande med dessa tidningar bläddrade jag igenom en tidining på jakt efter pärmen och då såg jag klippdockorna!

Det var då jag konstaterade att det fortfarande finns kvar, barnasinnet och även barnaminnet!

Jag genomfors av en sådan längtan efter att klistra dockorna på hårdare papper och sen klippa ut dem och dess kläder och leka, leka, leka!!

Men eftersom jag var på jobb så fortsatte jag sortera, trava och röja istället...måste ju samla nån vuxenpoäng också   

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards