Susy funderar vidare

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Susy - 3 juli 2011 19:27


Jag var just upp på vinden och kollade in vad som fanns där....det var mycket det!

Enda sen jag började röja på arbetstid har jag haft lust att städa upp där, så ingen annan måste göra det efter mej liksom.


Jag sparar på det mesta, kan ju vara bra att ha...suck...

Fast nu var det bra, det har inte vart så lätt att få lagoma och bra lådor att plocka ihop auktionsvaror i till röj-huset, men eftersom jag tydligen sparat det mesta i lådväg så finns det nu en hel del att ta dit.

Ändå tog jag flera stycken med mej dit i veckan redan, dem hade jag av nån anledning lämnat i garaget.


Jag kastade ner lådorna från i vindstrappan, det blev ett riktigt berg längst nere i trappan. Jag fick liksom ta en låda i taget för att komma ner från vinden igen.

Hans "hjälpte" mej genom att sitta i de flesta lådorna, klösa i en del (det är rivmärken i de flesta från tidigare, men det får auktionsköparna på köpet) och sitta i vägen på trappstegen jag behövde stå på...är man chef så är man   

Av Susy - 3 juli 2011 06:54


Idag är det söndag och jag väcktes av Oskar ett antal gånger tidigt i morse.

Hans rusade ut, han gillar inte alls höga och bullriga ljud, så han springer och gömmer sig.

Det tog flera timmar innan han kom in igen, men det undrar jag inte på för Oskar hördes länge på avstånd.

Hoppas Oskar tog kvavheten med sig nu så det går lite lättare att andas igen!


Igår var det lördag och då var det meningen att jag skulle ha åkt till paradiset, men jag fick förhinder  

Istället blev jag hemma i hettan och suckade mest...och var mycket inne eftersom det var mycket svalare inne än ute.

På kvällen började det svalna lite, solen gick i moln och det började blåsa. Då gick jag ut och började klippa gräsmatta.

Ja, jag vet att jag är galen, för det var fortfarande hett som tusan, men det började vara ett måste.


Gräset var högt och frodigt, flugorna svärmade runt mej, myggen och brömsarna tuggade på mej och svetten rann....men det blev gjort, till och med på rekordtid!

Efteråt var allt jag hade på mej sjöblött, till och med trosorna var genomblöta! Tusan va det tog på, jag var helt slut efteråt!

Duschen efteråt var helt underbar  


Nu skulle ju jag ha önskat varmt och soligt väder i några veckor, så min gräsmatta (mattor) kan bli brun och fin...men näe, nu vattnades den igen så snart växer den väl så det knakar igen...suck...varför har jag som inte bryr mej en gnutta "begåvats" med en frodig och välväxande gräsmatta??


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards