Susy funderar vidare

Alla inlägg den 12 april 2011

Av Susy - 12 april 2011 08:15


Jag hade inte tänt ljus på gravarna sen julen, då grävde jag fram lyktorna och tände ljus, sen fick jag ge upp. De var så insnöade att jag inte ens såg var stenarna var!

I söndags var jag dit och kollade läget igen, nu hade gravstenarna och lyktorna kommit fram igen och jag tände ljus i lyktorna.


Det känns bra att det lyser där idag, för det är pappas dödsdag idag.

Saknar dej så mycket pappa, alla dagar, men idag känns det lite mer än vanligt.

Jag har varit utan pappa i många år nu, men jag tror aldrig saknaden försvinner.


Det är samma med mamma, saknar henne alla dagar. Hon fick inget ljus på sin grav på sin dödsdag för det var helt insnöat där då ännu, men hon vet att jag tänkte på henne lite extra då.


Tack och lov är det så med sorg och saknad att man så småningom vänjer sig och att man oftast bara minns det goda, man ler mer åt minnen än gråter åt dem.

Men sakna mina föräldrar (och några till) kommer jag alltid att göra, men det känns tryggt att veta att jag en dag får träffa dem igen.


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards