Susy funderar vidare

Alla inlägg under mars 2011

Av Susy - 16 mars 2011 06:33


....om att det är en sån där reunion på gång för min årskull från Kyrkby högstadieskola.

Tog emot det med blandade känslor.

Högstadietiden var inte så där himla skoj alla gånger.

Många maktkamper och tråkigheter.

Fast jo, nog var det skoj ibland också....eller rätt ofta.


Min klass har haft två klassträffar, en efter 5 år och en efter 10 år, sen slutade jag ordna dem och efter det har vi inte haft nån. Det var inte alltid så skoj att vara den som alltid ordnade allt.

Jag är mycket glad att jag inte är inblandad i ordnandet nu, skönt att nån annan tagit i det ifrån vår klass.


Nåja, ännu har det inte hörts nåt mer så vi får se hur det går.

Kan jag så åker jag säkert på träffen, undrar om nån har nåt emot att jag är nykter?


Av Susy - 14 mars 2011 18:59


Blogginspirationen har gömt sig nånstans, vet inte var för då skulle jag söka upp den. Så ja, det blir nog inget mer till blogg än det här idag...mer än dagarna före, men ändå inte mycket att hänga i julgranen.

Spännande fortsättning om mitt liv och mina tankar en annan dag....i framtiden!


Ha det!



Av Susy - 9 mars 2011 15:43


Började dagen på tok för tidigt igen :(

Till på det började jag senare idag och kunde ha tagit sovmorgon liksom...men icke, jag vaknade väl runt halv 6 jag. Halv 7 gav jag upp och steg upp.

Försökte ta en lur lite senare, men det gick inte det :(


Iväg på jobb och fixa och pyssla med diverse grejer.

Efter lunch började jag skriva på en teaterpjäs för barnen jag träffade igår.

Oj vilken inspiration jag fick, skrev så att tangenterna glödde...borde bromsa mej och låta nån på jobbet läsa igenom den innan jag fortsätter.

Den ska ju passa till barnen också...och jag lovade ju att de skulle få vara med och skriva den.

Så är det när man har fantasi i övermått...min småskollärarinna sa att om de skulle gett betyg i fantasi så skulle jag fått 11!


Sen åkte jag iväg och pysslade med ett gäng barn, vi gjorde pärldjur och tecknade. Låter kanske rofyllt, men allt slutade med massiva flygraider över rummet och då tyckte jag det var dags att avsluta för dagen...trots att det bara var pappersflyg :)


I natt vill jag sova, länge och tillräckligt, är det för mycket att be om??


Av Susy - 8 mars 2011 16:42


I morse började jag dagen i sagornas värld, jag läste två sagor för två olika grupper av barn på ett dagis. Det har jag aldrig gjort förut, det var riktigt roligt och de gillade sagorna också :)

Sen träffade jag ännu en grupp barn och vi pratade om att spela teater, så nu ska vi skriva ihop en sagopjäs och öva in den :)


Annars var jag rätt trött i luvan idag för jag borde nog tillbringa lite mer tid i sagornas värld på nätterna...dvs sova och drömma i godan ro istället för att vakna lite nu och då som jag gör just nu. Men det ska väl bli bättre med det.


Åkte sen till jobbet och pysslade på med både det ena och det andra.

Åt god torsk till lunch och dagen till ära var det fastlagsbulle till efterrätt   

Trodde inte jag skulle äta nån sån idag eftersom jag inte tänkte åka via nån affär, men nu fixade skolan det åt mej då, tack för det :)


Tog en powernap när jag kom hem och steg upp när klockan pep fast jag väldigt gärna skulle sovit läääänge till och nu känner jag mej lite piggare i alla fall.

Hoppas ändå att jag kan sova hela natten i natt, behöver en natt i sagornas värld känner jag!

Av Susy - 7 mars 2011 16:35


När jag går i affärer eller på stan är jag i min egen lilla värld.

Jag är helt inriktad på vad jag ska köpa eller vart jag är på väg och ser därför väldigt sällan folk jag känner.

Jag måste också koncentrera mej på att komma ihåg vad jag ska ha och så, inte lätt att ha minne som en guldfisk liksom ;)


Det här betyder att folk oftast hälsar på mej med namn, de säger alltså :

-Hej Susy! högt och tydligt...ibland tar de i mej också.

De flesta vet att jag är sån och det syns nog på mej att jag helt enkelt inte sett dem.

Jag är alltså inte stöddig, inte ett skit faktiskt, men jag hamnar fort in i min egna lilla värld eftersom jag gör det mesta ensam.


Och räkna inte med att jag hälsar på er när ni möter mej i bil, då ser jag ännu mindre på folk än annars...ja alltså, jag ser nog folk på övergångsställen och sånt, men oftast inte i bilar.

Men vinka på ni...ibland ser jag faktiskt vem som kör bilen jag möter :)


Hälsa vidare med namn när ni ser att jag inte sett er, jag hälsar gärna på folk jag känner...bara jag ser er :)

Jag är inte alls högfärdig, bara en "gnutta" disträ :)

Av Susy - 6 mars 2011 07:54


Jag har sovit lite hackigt i natt och det kanske är därför jag minns drömmarna bättre än vanligt idag.

Jag minns i alla fall två och båda var märkliga!


Först drömde jag att en person som svikit mej gruvligt ett antal gånger hade övertalat mej att ge bort Hans!?!

Jag sa att jag hade ändrat mej, att jag måste få honom tillbaka. Det skulle jag väl få, men först måste jag ta mej igenom nåt rum med blodröda varelser som personen "startade" innan jag gick in :( De var våldsamma och elaka, men de saktade ner tillsist så jag kunde fortsätta.
Jag vaknade innan jag nådde fram till Hans, men tack å lov låg han i sängen så jag kunde pusta ut!
Men usch vilken hemsk känsla det var att vara av med honom :(
 
Sen drömde jag att en gammal kärlek ringde mej kl 2 en natt och att vi pratade större delen av natten (har inte tänkt på honom på evigheter och han är absolut inte intressant så jag förstår inte varför han dök upp i drömmen).
Sen dök en vän som jag inte umgås så ofta med här hos mej, jag skulle bjuda henne på frukost, men det var vatten överallt och det hördes konstiga pipljud hela tiden som sen visade sig vara en mobiltelefon som ringde...och det var mamma som var på södern semester och ringde och sa att det var bra, men hon var väldigt disträ under samtalet.
Det är mammas dödsdag idag, så det kanske var därför hon "ringde".
Rostade vanlig franska till frukost idag och det kändes nostalgiskt. Det hörde till på helgerna när jag bodde hemma att det var rostat bröd med marmelad eller ost till frukost....och då var det vanlig franska som gällde. Det är mycket godare än de färdigt skivade rostbröden jag brukar köpa numera...glömmer det emellan bara.
Fast mammas frukostar var ändå godare...mamma kunde hon...det mesta...
Saknar dej mamma, idag och alla andra dagar!

Av Susy - 5 mars 2011 13:18


Igår efter jobbet var jag in till stan och gjorde en massa ärenden som lagt sig på hög och det var skönt att få dem gjorda.

Jag hoppas det tar ett tag innan jag måste in till stan igen, för lantis som jag är så tycker jag inte det är speciellt skoj att vara på stan mera. Mycket folk ivägen, trångt och dåligt med parkerningsplatser.

Jag jobbar ju även på landet så jag verkar helt ha vant mej av med att vistas i den stooooora staden   


Idag borde jag ha åkt in till stan och hört på en skönsjungande släkting, men det blev det inget av med   

Trött och slut är jag, den här veckan har tagit på rejält!

Speciellt den olycksaliga tisdagen, men tröttheten efter den har hängt med resten av veckan också.

La mej och läste tidningen och somnade förstås och sov i många timmar. Behövde nog det, men nu  har ju större delen av dagen gått förbi liksom.


Nu borde nån laga mat här, men nån har inte nån lust...så det blir en sen och snabblagad liten lunch så får jag försöka skrapa ihop lite matlagningsork till middagstid istället!


Hoppas jag hittar mer ork imorgon, för det finns mycket som borde göras!

Av Susy - 3 mars 2011 13:42


...men däremot fick jag besök av två väldigt trevliga killar från Renhållningen istället och de befriade mitt avloppsrör från isproppen rätt fort   

Det släppte fortare än jag trodde det skulle göra och de var inte ens in i huset (pust), utan tyckte det var helt ok att jag själv testade spola ut vatten efter jag gått in och kollat att det hade släppt.


Så nu ska jag fira med att skura ur diskhoarna, badkaret och tvättstället...och tusan vet om jag till och med ska börja diska....kan ta ett tag och några omgångar innan jag är igenom två veckors disk!

Man lär sig uppskatta fungerande system när det har kracklat ett tag kan jag säga   


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards