Susy funderar vidare

Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Susy - 6 mars 2011 07:54


Jag har sovit lite hackigt i natt och det kanske är därför jag minns drömmarna bättre än vanligt idag.

Jag minns i alla fall två och båda var märkliga!


Först drömde jag att en person som svikit mej gruvligt ett antal gånger hade övertalat mej att ge bort Hans!?!

Jag sa att jag hade ändrat mej, att jag måste få honom tillbaka. Det skulle jag väl få, men först måste jag ta mej igenom nåt rum med blodröda varelser som personen "startade" innan jag gick in :( De var våldsamma och elaka, men de saktade ner tillsist så jag kunde fortsätta.
Jag vaknade innan jag nådde fram till Hans, men tack å lov låg han i sängen så jag kunde pusta ut!
Men usch vilken hemsk känsla det var att vara av med honom :(
 
Sen drömde jag att en gammal kärlek ringde mej kl 2 en natt och att vi pratade större delen av natten (har inte tänkt på honom på evigheter och han är absolut inte intressant så jag förstår inte varför han dök upp i drömmen).
Sen dök en vän som jag inte umgås så ofta med här hos mej, jag skulle bjuda henne på frukost, men det var vatten överallt och det hördes konstiga pipljud hela tiden som sen visade sig vara en mobiltelefon som ringde...och det var mamma som var på södern semester och ringde och sa att det var bra, men hon var väldigt disträ under samtalet.
Det är mammas dödsdag idag, så det kanske var därför hon "ringde".
Rostade vanlig franska till frukost idag och det kändes nostalgiskt. Det hörde till på helgerna när jag bodde hemma att det var rostat bröd med marmelad eller ost till frukost....och då var det vanlig franska som gällde. Det är mycket godare än de färdigt skivade rostbröden jag brukar köpa numera...glömmer det emellan bara.
Fast mammas frukostar var ändå godare...mamma kunde hon...det mesta...
Saknar dej mamma, idag och alla andra dagar!

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards