Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 26 februari 2011

Oväntat besök med kaos som följd

Av Susy - 26 februari 2011 20:59


Jag satt här i lugnan ro och gjorde nåt viktigt på datorn (läs spelade) när jag plötsligt hörde ett konstigt ljud. Trodde det var nåt med blåsten och huset först, men sen hörde jag nåt som lät som ett skäll utifrån och trodde nåt rådjur fastnat nånstans eller nåt.

Hans hörde det också, jag hoppade i stövlarna och vi gick båda ut på trappan...utan att sätta på nån lampa. Plötsligt rusade nåt in med en himla fart, jag såg inte vad det var, men Hans rusade hastigt in före vad det nu var.

Jag blev rejält rädd för va tusan jag släppt in i huset...tills jag fick på en lampa och såg att det var Axl. Ni vet grannen som jag blev tungkysst av en gång för ett tag sen ;)

Axl rusade in, fick syn på Hans och en jakt av icke dess like körde igång.

Det rasade saker åt alla håll och kanter, stolar välte osv.

Jag insåg att jag måste få ut Axl i farstun och ringa till husse och matte. Rafsade åt mej telefonkatalogen (varför minns man aldrig telefonnummer när man måste??) och telefonen och motade ut en mycket ovillig (han ville ju "prata" vidare med Hans han) Axl i farstun.

Fick tag i husse till Axl som kom och hämtade rymlingen.

På samma gång fick jag tidningen (som jag glömt hämta) och sockor som en annan av mina snälla grannar har stickat åt mej. De är såååå himla fina :)

Både sockorna och grannarna :)


Nu återstår bara att hitta Hans...han har gömt sig nånstans i huset, det är inte speciellt stort så man tycker jag borde se honom, men nix, han har gömt sig på nån riktigt bra plats.

Vovven kan ju komma tillbaks ju! Fy hundan ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards