Susy funderar vidare

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Susy - 12 februari 2011 13:55


Under veckan som gått har jag känt av diverse förkylningssymptom och suckat tungt. Jag var inte av med alla symptom från förkylningen från hell ens :(

Idag är jag tilltäppt och hostig så det är på gång igen liksom :(


Tydligen ska man få det tillbaks igen i år, verkar som det inte räcker med en rejäl omgång. Jag tycker ju bobborna borde frysa bort i den kyla vi haft, men icke! Känns så onödigt att bli sjuk igen :(

Fast till saken hör ju att jag nu jobbar på ett ställe där det rör sig mycket barn, så det är väl som att börja på dagis. Jag måste vänjas med alla nya bobbor!


Trots det så har jag just varit ut och puffat en gång till huset, den förra syndes inte ens mera!!!

Det jobbigaste är inte att puffa snön utan att tömma puffen på snö upp över gångens kanter. Pust, snön väger en del och med mina korta armar blir det ett riktigt kraftprov.


Hans var med och "hjälpte till" som vanligt.

När jag givit upp skottandet (host, host), gick han runt och krafsade tillbaks snö lite här och där.

Det som göms i snö kommer upp vid skottning....

Av Susy - 12 februari 2011 08:15


I förrgår fick jag något gjort via Facebook som jag inte lyckats få gjort via telefon på evigheter. Problemet är alltså mitt minne, men eftersom jag har min frissa som vän (ja, hon var min vän före hon var min frissa faktiskt) på Facebook så kunde jag boka tid där via!

Himla tur för mej som inte lyckats komma ihåg att ringa under öppettiderna liksom :)

Så igår gjorde vi slag i saken och jag blev klippt!


Äntligen ropade nog mitt hår och dess risiga toppar. Jag bad henne ta det som behövdes och hon såg lite tveksam ut, men jag sa: klipp!

Så det gjorde hon och nu är jag nästan korthårig och det var länge sen det!

Kanske borde överväga och klippa mej liiite oftare så det inte måste tas så här mycket när det görs...nåt med skomakarns barn går med trasiga skor (frissadotter).


När det var klart och jag satte på mej jackan så skulle jag med vanans makt svinga upp håret som brukar fastna under den, men det fanns ju inget där??

Vart tog det vägen??

Oj så tomt det kändes!

Samma sak var det igår kväll när jag skulle lägga mej. Då brukar jag fläta det för att det ska gå och reda ut på morgonen, men det fanns ju knappt nåt som gick att fläta och frågan är om det ens behövs mera.

Och borstningen av håret idag tog inte länge...kanske två knutar att reda ut mot ca 200 tidigare! Otroligt!

Varför har jag inte gjort det här tidigare?

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards