Susy funderar vidare

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Susy - 3 februari 2011 16:07

Ja, nu är det ju så där attans glatt när man ska gå igen, man åker runt som en vante på isen liksom.


Idag var jag med och besökte alla dagis i Jomala, på vissa ställen var det halare än andra utanför. På ett ställe blev jag fast, det låg vatten på isen och där stod jag och slirade och kom ingenstans...måste sett något skoj ut. Lyckades till sist få ut en fot på några korn grus och kom därifrån.


Halkade mej hem på vägen tvärsöver idag (har tagit den längre men säkrare vägen runt stan några gånger nu), hade ett ärende mitt på den så det var tvunget. Vägen var lite bättre än sist, men inte var det skoj för det inte! Och inte vart det roligare när en gubbe smet ut mitt framför nosen på min bil heller! Vad tänker folk med?? De måste ju ha märkt att det är halt och liiiiiite svårt att bromsa!


Hem kom jag dock och nu har jag just vart ut och gjort en bunt ute-måsten, det är som sagt var halt...överallt! Sen blåser det som tusan och vått kommer det från alla håll och kanter i blåsten.

Och inte går det att ta sej fram på ställen där snön klumpat ihop sej till ogenomträngliga ishögar heller, dumma vinter   


Ja, vad kan man annat säga nu än att livet är väldigt glatt där ute!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards