Susy funderar vidare

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Susy - 11 januari 2011 12:25

Idag har de börjat gräva här vid vägen igen.

De kom antagligen tidigt i morse, men då sov jag eftersom jag inte fick fatt i sömnen i natt.

När jag kom upp förstod jag varför Hans vart så otålig, inte nog med att de gräver vid vägen, de har även ställt sina bilar på min uppfart...ehum...ursäkta, på Hans uppfart...det är ju hans revir liksom!


När Hans fått frukost nästan hoppade han omkring, han ville ut (han hade åter igen glömt bort att han har kattlucka). Väl ute kontrollerade han nogsamt jobb och fordon...ja inte den som lät mest då (grävskopan), men de som stod stilla.


Efter ett tag fick Hans rast, grävarna åkte iväg på lunch och Hans kom in och åt lunch han med. Lite vila hann han med också innan de började gräva igen...men eftermiddagspasset inleddes sen på köksbordet. Ett lugnare pass för arbetsinspektören/revirskyddaren alltså.

Tydligen insåg han att de sköter de sitt jobb helt okej, för nu har Hans lagt sej på soffan!


Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards