Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Vågar jag?

Av Susy - 4 januari 2011 06:50

Jag känner mej lite feg och osäker.

En rädsla för att göra det värre dyker upp hela tiden.


I söndags hade jag inget annat val än att skotta en gång så jag fick ut soptunnan till vägen. Det gick som ni kanske har läst inte riktigt smärtfritt, men det gick.

Vaknade sen natten mellan söndag och måndag av att jag var totalt tilltäppt i näsan och att bihålorna gjorde ont. Det blev inte bättre under dagen igår, utan snarare värre. Det värkte i ansiktet och jag mådde inte alls bra :(


Jag trodde ju förkylningen hade svängt, att det började bli bättre och så kommer det här, men ju mer jag tänker på det, desto mer undrar jag om jag ställde till det själv. Ja, genom att skotta snö fast jag egentligen inte borde ha ansträngt mej så mycket redan....


Det känns bättre idag, som om jag är på rätt väg igen.

Jag borde verkligen skotta snö vid garaget så jag kommer ut med bilen, har massor med ärenden som måste göras och det är två veckor sen jag handlade sist, börjar bli väldans skralt i kylskåpet.

Men vågar jag?

Tänk om jag får ett bakslag till i förkylningen...det har jag varken tid eller lust med!


 
 
Ingen bild

Lilith

4 januari 2011 10:37

Men jisses människa! Maila mej var du bor, så kommer vi med snöslungan i högsta hugg, älsklingen och jag... Man FÅR ta emot hjälp när man behöver. ;)

Susy

4 januari 2011 16:16

Jo jag vet, men jag KAN SJÄLV ;)
Nämen, allvarligt talat så borde jag klara av det imorgon, men tack för erbjudandet.

 
Ingen bild

Bella

5 januari 2011 12:45

Ta lite åt gången och känn efter! Var förnuftig!

Susy

5 januari 2011 17:28

Jag fuskade istället....vilket höll på att sluta med att jag fastnade med bilen :(
Måste skotta mera, men vänta väl tills morgondagens snö har snöat fast allt igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Av Susy - 21 november 2023 08:27

  Faktiskt så är det inte vinter förrän den 1 december!!! Och det är inte jul förrän på Lilla Jul (2 december detta år)!!! Kan ni förstå det?     Det är faktiskt så, men inte många som förstår det och till stan ska jag inte åka just nu för ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards