Susy funderar vidare

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Galenskaper!

Av Susy - 2 januari 2011 11:19

Det måste räknas till galenskaper när man skottar snö när man är i det skick som jag är i just nu!

Men nöden har ingen lag, är man ensam så får man göra saker fast man egentligen inte borde. Soptunnan ska till vägen ikväll och jag skulle aldrig ha fått den genom snödrivorna utan att ha skottat. Nu går det nog med milt våld, men borde ta

lite till för att det ska gå smärtfritt.


Hans var ut och inspekterade "sin" gång, han satt först och kikade ner för gången...som en lemur på baktassarna...vi har vart insnöade sen juldan så han kunde nog inte förstå att vi faktiskt har kontakt med omvärlden igen ;)

Han verkade inte helt nöjd med underlaget så han tycker nog en finputsning till är av nöden.


Jag kom inte många meter innan jag började hosta som en tok, men efter en kortare paus så lugnade det sig...sen blev det att ta hostpaus lite nu och då.

När jag var klar damp jag ner på trappan och hostade säkert en kvart...tror jag ska vänta lite innan jag tar resten.

Host på er!


 
 
Ingen bild

Eivor

2 januari 2011 13:09

Oj,oj jag önskar dig verkligen att komma i bättre form. Men just nu har det inte snöat på ett tag..
Sköt om dig!

Susy

2 januari 2011 16:31

Ja, det skulle inte skada om jag blev frisk nu!
Upptäckte just att det snöar här igen!

 
Ingen bild

Bella

2 januari 2011 16:23

Men fy vad det låter illa. Får du plötslig feber med sådan där hosta måste du besöka läkare. Det kan vara lunginflammation!! (fingret viftar i luften, alltså pekfingret)

Susy

2 januari 2011 16:33

Jag hade feber när jag hade hosta tidigare, men nu har jag bestämt mej för att jag inte har feber mera ;)
Det här var klar ansträngningshosta efter skottandet.
Jag har haft lunginflammation en gång i mitt liv och så ont gör inte de här hostningarna!

 
Ingen bild

Lilith

2 januari 2011 19:54

Hoppas du blir av med hostan snart! Det är så tröttande. Inte orkar man alls som vanligt, och man ska skotta försiktigt...Synd att inte Hans kan hjälpa dej med det. ;)

Susy

3 januari 2011 19:43

Hostan är tack å lov rätt ytlig just nu, men det är ändå tungt när man får de där attackerna när man gör minsta lilla :(
Det värsta med att vara sjuk är ju att man inte orkar nånting :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susy - Fredag 19 april 18:33

  Jag har varit sjuk, riktigt sjuk alltså. Jag började med magsjuka, jag spydde helt plötsligt en morgon och mådde fruktansvärt illa resten av dagen. Jag fortsatte detta i 2 dagar till!!! Jag åt en banan första dagen, andra dagen ett knäckebr...

Av Susy - Lördag 9 mars 19:49

  Idag när jag hämtade tidningen ur lådan så såg jag att grannens bil var hemma och jag blev rädd. Ja inte för grannen, utan för att bilen var hemma på dagen. Frun i huset ligger nämligen på sjukhuset och är dödssjuk i cancer    Han brukar va...

Av Susy - Söndag 25 feb 08:53

  Jag hade lyckats tövla bort lösenordet hit och det var ett helsike att få tillbaks det. Men nu är det gjort och nu ska jag skriva en blogg...om någonting...eh...vet inte vad jag ska skriva liksom. Så tack och hej för den här gången    ...

Av Susy - Måndag 29 jan 15:06

  Den här katten jag bor ihop med var billig idag vid tid för min tupplur. Plötsligt börjar hon springa runt huset som en galning, jag sa åt henne på skarpen och hon lugnade ner sig. Jag höll precis på att somna när hon började igen    Jag sa...

Av Susy - 31 december 2023 07:39

  Skriva blogg alltså. Det är den sista dagen i månaden och jag har inte fått någon blogg skriven så det är måsta på nu      Inte har det väl hänt så mycket riktigt, men jag firade faktiskt jul hos min brorson med familj eller jag var där någ...

Presentation


Jag heter Susy och bor på Åland

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Tidigare år

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards